Du har ret til at returnere indenfor 14 dage efter modtagelse af dine Hovedcylinder-bremser til Bremser
Se mere
Følgende betalingsmetoder er tilgængelige i vores Hovedcylinder-bremser til Bremser online butik
Se mere
Når du har placeret din bestilling i vores Hovedcylinder-bremser til Bremser butik, kan du vælge dit fragtselskab
Se mere
Indtast din e-mail adresse og kodeord
Har du ikke en konto på EUautodele.dk? Registrer dig nu på mindre end 1.5 minutter
Bremsehovedcylinderens funktion og struktur. Generel information og velkendte fabrikanter
Bremsehovedcylinderen er en integreret del i det hydrauliske bremsesystem på et motorkøretøj. Dens opgave er at omforme kraften, der genereres af trykket på bremsepedalen, til hydraulisk bremsekraft. Kraften fra pedalen overføres via et trykstempel til et stempel, der bevæger sig mod bremseledningen og overfører trykket til bremsevæsken i røret. I den indledende position, kan bremsevæske løbe gennem et fyldehul i trykkammeret fra den genopfyldelige beholder. Under opbremsning lukkes hullet af stemplet og opbygger trykket i bremsekablet. Ved hjælp af en fjeder, vil trykstemplet gå tilbage til startpositionen, når man slipper bremsepedalen. En bil er udstyret med et tandemhovedecylinder, der skaber hydraulisk tryk samtidig med to separate trykstempler der sidder efter hinanden i to uafhængige bremsekredsløb. Bremsehovedcylinderen sidder i motorrummet på køretøjet. ATE, BOSCH, FTE, LPR, BREMBO, DELPHI og KAGER, er velkendte fabrikanter af bremsecylindere.
Hvornår bør man udskifte det defekte bremsehovedcylinder?
Bremsehovedcylinderen bør virke pålideligt gennem hele levetiden for køretøjet; den fremstilles af slidresistente og korrosions-resistente materialer, hovedsageligt metal. Den genopfyldelige beholder laves af plastik. På trods af regelmæssig vedligeholdelse, inkluderende genopfyldning og regelmæssig udskiftning af bremsevæske, kan en udskiftning af bremsehovedcylinderen blive nødvendig på grund af intens belastning.
Inspicering og vedligeholdelse af bremsehovedcylinderen
Generel nedsættelse af bremsekraft kan altid være et tegn på en defekt bremsehovedcylinder. Hvis bremsehovedcylinderen virker perfekt, kan at tilstrækkeligt kraftigt bremsetryk altid opnås, uden at man skal trykke hårdt på pedalen. Hurtige tryk på bremsepedalen (pump), bør også øge bremsetrykket. Ofte skal du blot dræne bremsesystemet eller bremsehovedcylinderen, hvis bremseevnen er dårlig.
Udskiftning af bremsehovedcylinderen på egen hånd
Hvis du har tilstrækkelig professionel erfaring, kan du udskifte bremsehovedcylinderen på egen hånd. For at skifte bremsehovedcylinderen, skal de periferiske komponenter først fjernes, og derefter kan bremsehovedcylinderen tages ud af huset. Præcise instruktioner kan findes i den tekniske manual, eller på internettet. En ny bremsehovedcylinder fra velkendte fabrikanter er billig, og de er tilgængelige til mange forskellige bilmærker i vores online butik. Du kan få denne og mange andre reservedele leveret hurtigt og nemt til dit hjem.