Du har ret til at returnere indenfor 14 dage efter modtagelse af dine Gløderør til Motor
Se mere
Følgende betalingsmetoder er tilgængelige i vores Gløderør til Motor online butik
Se mere
Når du har placeret din bestilling i vores Gløderør til Motor butik, kan du vælge dit fragtselskab
Se mere
Indtast din e-mail adresse og kodeord
Har du ikke en konto på EUautodele.dk? Registrer dig nu på mindre end 1.5 minutter
Glødetændrør- funktion og førende producenter
I modsætning til en benzinmotor, kan dieselmotor brændstof ikke antændes i forbrændingskammeret ved hjælp af et tændrør. I stedet fungerer dieselmotoren i overensstemmelse med princippet om selvantændelse, hvor brændstoffet indsprøjtes i den opvarmede forbrændingsluft opnået gennem kompression og antændes ved den høje temperatur. I driftstilstand, vil den frigivne varme forbrænding fra den foregående cyklus bidrage til hvert af de følgende antændelser. Når motoren er kold, vil den resulterende kompressions varme alene ikke altid være tilstrækkelig til antændelse. Derfor har dieselmotorer glødetændrør, der ved starten af den kolde motor øger temperaturen og dermed sikre en sikker start. Et glødetændrør er i princippet et elektrisk varmeelement, der omdanner elektrisk strøm til varme. Moderne glødetændrør kan varme op til 1000 ° C og endda mere i løbet af et par sekunder, således at den oprindelige minuts lange forvarmningstid, fælles for ældre dieselmotorer, kan reduceres til et par sekunder. Der skelnes normalt mellem metal og keramiske glødetændrør. Sidstnævnte har en varmespiral, som er omsluttet af siliciumnitrid, og kan nå meget høje temperaturer. Kendte mærke producenter af gløderør er BOSCH, CHAMPION, NGK, BERU, VEMO, DENSO eller FEBI BILSTEIN.
Så længe er levetiden for et glødetændrør normalvist
På grund af aldring, grundet konstant materiale eksponering for høje temperaturer, reducers effekten af et glødetændrør mere og mere, og det til sidst vil dette svigte, hvilket afspejler dårlig koldstart af motoren, og ekstreme røgfyldte udstødningsgasser. Selv en usædvanlig høj motor kan være en indikation af et defekt glødetændrør. Et specifik levetid er vanskeligt at afgøre, da det er meget afhængig af brugen af glødetændrør og koldstarts frekvens. På et Bosch gløderør, anbefaler producenten et vedligeholdelse interval på 80.000 til 100.000 km. Kontrollen af et glødetændrør kan udføres ved at male modstanden, en høj modstand (ingen kontinuitet) angiver en defekt gløderør.
Udskiftning af et defekt glødetændrør. Hvor kan jeg bestille billigt online?
Et glødetændrør kan selv erstattes med nogle færdigheder, der ligner et tændrør. Det defekte glødetændrør skal blot skrues på med en passende sokkel og erstattes efter hætten er blevet fjernet. Få nye billig gløderør til din dieselbil på EUautodele.dk - hjemmeside. Du kan også finde andre originale reservedele til mange bilmodeller.