Du har ret til at returnere indenfor 14 dage efter modtagelse af dine Hovedcylinder til Kobling & tilbehør
Se mere
Følgende betalingsmetoder er tilgængelige i vores Hovedcylinder til Kobling & tilbehør online butik
Se mere
Når du har placeret din bestilling i vores Hovedcylinder til Kobling & tilbehør butik, kan du vælge dit fragtselskab
Se mere
Indtast din e-mail adresse og kodeord
Har du ikke en konto på EUautodele.dk? Registrer dig nu på mindre end 1.5 minutter
Koblingens hovedcylinder – funktion og opgave
Koblingen kan udføres mekanisk – sædvanligvis via et kabel – eller hydraulisk. I en hydraulisk kobling transmitteres presset som chaufføren udfører til koblingspedalen via hydraulisk væske i koblingsrøret til koblingen. Transmissionen af pedalkraft på den hydrauliske væske finder sted i hovedcylinderen. Når pedalen aktiveres, skubber et stempel hovedcylinderen til væskekolonnen i det hydrauliske rør. Når pedalen slippes, sættes stemplet tilbage af en fjeder. I den anden ende af koblingskablet presses væsken in i slavecylinderen, når koblingen opereres. Presset får endnu et stempel i bevægelse, der producerer det nødvendige løft for til sidst at fraskille koblingen. Ratioen mellem input- og udputpres kan justeres ved forskellige stempeldiametre. Hvis stemplet i hovedcylinderen har en mindre diameter end slavecylinderen, reduceres pedalkraften. Kendte producenter inkluderer: SACHS, HERTH + BUSS, TRW og BOSCH.
Hvis hovedcylinderen er defekt
På trods af lighederne mellem det hydrauliske bremsesystem, har operationskomponenterne i den hydrauliske kobling andre karakteristika for slid, for de hovedcylinderen og slavecylinderen holdes under konstant pres under hele handlingen. Dette fører til forøget slid på seglelementerne. Høj pålidelighed og holdbarhed kan sikres gennem specielle produktionsprocesser. Beskadigede segl betyder at det hydrauliske system lækker, og det kan ikke vedligeholde det nødvendige pres for at adskille energitransmissionen mellem motoren og gearkassen. Dette er særligt mærkbart hvis koblingen, efter man har trykket på pedalen, lukker automatisk og driver bilen frem.
At udskifte hovedcylinderen
Med den nødvendige viden kan man selv fjerne og udskifte hovedcylinderen. Den sidder på koblingspedalen ved fodlejet hos chaufføren, og kan adskilles efter man har fjernet forbindelsen til den hydrauliske line. Efter man har skiftet den skal den hydrauliske line ventileres. I vores online-butik finder du de nødvendige reservedele til det hydrauliske koblingssystem til din bil til lave priser. Du kan også købe mange andre dele i topkvalitet til mange bilmodeller og til enestående priser.